Alltså...

OMG! Vart tar tiden vägen egentligen?! Förra gången jag skrev var det första Februari och nu är vi inne i Maj liksom! Tiden bara flyger iväg!
 
Oh well, vad har hänt sen sist? En hel del tydligen!
I förra inlägget skrev jag en liten del om att jag nyss hade köpt två marsvinshonor. Är fortfarande lika kär i dem som jag var då!
Kan berätta lite mer om dem eftersom jag inte skrev någonting om dem sist...

Saga;
2 årig Sheltie-dam med MYCKET temprament. Hon blev misskött i sitt hem så hon är väldigt speciell att hantera. I buren är hon cool och vågar komma fram och tigga men såfort hon kommer utanför buren så blir hon livrädd och jättestirrig. Men försöker jobba med henne så mycket det bara går och försöker få henne att vara lugn även utanför buren. Igår var faktiskt första gången som jag hörde henne prata och tigga. :) Det går sakta men säkert framåt för den damen!
 
 
Ines;
Hon är en Alpacka och bara drygt 9-10 månader gammal så hon är inte lika rädd som Saga är. I buren vågar hon inte riktigt komma fram, man ser en nos som sticker fram från huset hon sitter i. I famnen är hon lite mer framåt och sätter man henne i soffan springer hon runt och pratar. Började tigga och prata för någon vecka sedan, öronen fladdrar helt hysteriskt när hon skriker, för hon skriker så jäkla högt :P Haha!
 
Kan slänga in en bild på min lilla Tildis också. Min 5 år gamla skruttiga dam <3
 
Annars då? I Februari tog jag även mitt efterlängtade körkort! ;D Både teorin och uppkörningen på första försöket så det kändes riktigt, riktigt skönt! Nu ska man bara ha tag på en bil också..
 
Jag lovar, jag ska försöka bättra mig på att uppdatera här men är man en upptagen kvinna så är man ;)
 
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0