Sjukskriven...

Hej på er!
 
Sent nattinlägg men så får det bli.. Har lite svårt att sova ordentligt just nu tyvärr!
 
Idag skulle jag egentligen jobbat heldag men kraftig yrsel satte stopp.. Fick yrsel helt plötsligt igårkväll, trodde seriöst jag skulle ramla för det snurrade så mycket. Tänkte först att jag kanske druckit lite dåligt under dagen så drack massa vatten men det hjälpte inte.. Kanske behövde äta något, så jag åt mat och hoppades att yrseln skulle ge med sig men icke! Sova då? kanske behöver sömn tänkte jag så jag gick och la mig och sov.
Imorse vaknade jag upp och kände mig lite vimmelkantig men kände inte direkt av att det snurrade så värst så jag åkte iväg till jobbet. När jag kommer innanför dörrarna så känner jag hur det börjar snurra så sätter mig ner på en stol.. Äckligaste känslan ever när det kändes som att jag skulle trilla av stolen även fast jag satt och höll i mig.. (Då kan ni förstå hur mycket det snurrade i mitt huvud)!
 
Ringde vårdcentralen men de tog inte emot fler samtal idag (?) så jag ringde istället till 1177 och pratade med dem. De tyckte jag skulle kontakta vårdcentralen (...) och när jag sa att jag redan försökt det så sa de att jag skulle åka till akuten istället. Sagt och gjort, akuten åkte jag till där jag spenderade halva min dag typ! De tog blodtryck, blodprov och EKG och ställde en miljon frågor kändes det som! Efter flera timmar i sjuksäng fick jag träffa en läkare och kollade mina reflexer i armar och ben, ställde en miljon frågor till och skakade massor på mitt huvud.
 
Diagnos: Kristallsjukan!
 
Orsaken till kristallsjuka är att små, små kalkkristaller i innerörat, där balansorganet sitter, har lossnat och hamnat fel. Och det är därför man blir yr! Sitter jag still och bara fokuserar på en punkt går det ganska bra men såfort jag rör på huvudet eller anstränger mig för mycket så kommer yrseln på en gång. Läkaren sa att jag får absolut inte jobba eller anstränga mig förrän yrseln är borta så det kändes jäkligt surt så därför vart jag sjukskriven i några dagar! Dock fick jag ett papper med massa övningar man kunde göra för att hjälpa till att bota kristallsjukan så jag ska göra mitt bästa för att bli av med skiten! Det är verkligen ingen hit att vara konstant yrslig =/
 
Men men, ska väl strax försöka sova och hoppas på att man får sova natten igenom!
Puss o kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0