Let me fly like a bird...

Hej på er! (Rubriken är hämtad från en låt från filmen Rio:))
 
Jag tänkte köra på en liten uppdatering för jag har mycket tankar och glädje som jag bara måste få skriva av mig! :)
 
Hur ska man nu börja? Well, kan väl börja med att skriva att detta inlägg kommer handla om mig, träning och sånt.. Jag har levt otroligt onyttigt alldeles för länge vilket resulterat i att jag blivit överviktig.. Man har väl alltid tänkt att "Äsch, jag kan äta detta idag och så kan jag träna imorgon.." bara det att dagen efter blir det ingen träning för man är för lat. Och så håller det på enda tills man får problem såsom jag fått.
 
Jag har nämligen problem med mina höfter och jag tror att det beror på min övervikt. Nu kanske ni tror att jag väger en bit över 100 kg men det gör jag inte :P Jag tänker dock inte avslöja vad jag väger nu, det kan jag göra när jag väger så mycket som jag vill väga. Iaf, tillbaka till höfterna.. Jag har haft problem ett ganska bra tag, först med ena, sen andra och nu båda. Jag klarar tex inte av att städa lägenheten utan att ligga och vrida mig i smärta på kvällen. Smärtan går från höfterna ner i benen vilket gör att jag tappar kraften i benen när jag får så ont och att vara 25 år och knappt kunna ta sig upp ur soffan är inte kul. Och eftersom jag tror att smärtan kommer eftersom det blir för stor belastning på höfterna så har jag nu bestämt att nu räcker det och jag ska gå ner i vikt!
 
Jag har lagt om kosten helt och hållet. Innan kunde vi dricka läsk varje dag och äta godis flera gånger i veckan men det har vi slutat helt med. Har levt på vatten och kyckling typ hela veckan som varit, inte mig emot för jag älskar kyckling!
 
Utöver kosten så körde jag igång ett 9 veckors program på Sports Active 2 som jag har. Ni kanske tror att det inte ger något med ett spel hemma, men kan säga att både jag och min sambo har träningsvärk nu efter denna veckan. Tränar mån-tis tors-fre vilket är ganska bra upplägg när man inte är så tränad än. Träningen kommer att bli hårdare efter 3 veckor eftersom programet är uppdelat i 3 faser. Sen efter ytterliggare 3 veckor kommer det att bli ännu hårdare träning.. Om jag överlever tills dess återstår att se ;P Haha!
 
Jag vägde mig först i Måndags för att se vad man landade på för vikt innan man började träna osv. Jag kunde inte riktigt hålla mig utan vägde mig idag för att se om jag gått ner och det visade på -2 kg så blev helt till mig! Man fick lite mer motivation om man säger så ;) Det är ju alltid svårt i början när man inte är van och motivationen kan ju försvinna väldigt snabbt men ser man resultat så vill man ju bara fortsätta :)
 
Tänkte att jag för varje vecka kunde uppdatera hur det går för mig och hur mycket jag gått ner. Dock tänkte jag göra det på söndagar och inte på lördagar som det blev idag! Men skriver nog en uppdatering imorgon med hur mycket man gått ner osv så det blir rätt från början!
 
Jag hoppas att jag kan motivera någon mer till att börja träna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0