Varför så många?

Det här är en sak som jag hållit tyst om så länge nu men som jag lessnat totalt på.. Nämligen kommentarer om marsvinen!

Ingen som kommenterar något om någon köper två katter ist för en, ingen som frågar om varför någon köper en hund om man verkligen klarar av det ansvaret, men har man två marsvin och man köper ett tredje så får man kommentaren: "Varför ska du ha så många?", "Varför ska du ha marsvin för?"..

3 st marsvin är INTE många! Eftersom det är lag på att ha minst 2 marsvin tillsammans av samma kön så är det bara en extra.. Och sen när blir en många?

Jag fullständigt HATAR när någon kommenterar marsvinen på något negativt sätt. Tycker man negativt om marsvin behöver man inte säga det rakt ut, iaf inte när man är i närheten. Jag har fått höra saker som "varför grillar du dem inte ist?", "ge dem råttgift", "har ni inte ätit upp dem än.." osv osv osv.. Som skämt naturligtvis, men tänk själv om någon skulle säga så till dig om ett djur du håller kärt, ett djur som betyder allt för dig.. Klart man blir sårad då när man får höra sådana saker.

Ibland önskar man bara att man hade någon som förstod en och som hade samma marsvins-intresse som jag har.. För jag är så trött på alla människor som inte förstår. Trött på alla negativa "skämtsamma" kommentarer. Trött på att inte ha någon som delar mitt största intresse.. Nämligen dessa underbara Marsvin!


Kommentarer
Postat av: hector

Den här videon fick vi se igår på en föreläsning om djursjukvård av gnagare och kaniner - så söta! :D

Tittar däremot som blivande djursjukskötare med skepsism när hon matar dem med müsli >.<



http://www.youtube.com/watch?v=c8fSkGTZc1U&feature=autoplay&list=ULHR7jHIbBnbQ&lf=mfu_in_order&playnext=1

2011-10-28 @ 16:36:44
URL: http://postapocalypticsoul.blogg.se/
Postat av: Angie

Ah, marsvin är ju för härliga! Absolut mitt favoritdjur :D Det där tiggandet och pratandet när de vill ha något och att de klättrar på gallret händer väldigt ofta här med, så söta så! :)



Däremot, müslin hade hon nog kunnat skippa.. Är väl inte direkt bra kost för dem om man säger så! Hade då aldrig någonsin kommit på tanken att ge mina de..

2011-10-29 @ 00:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0