Akvarie 2

För några veckor sedan så startade jag akvarie nr 2. Det akvarie som jag fick av Baby förra året :) Beställde gruset i vintras, tror jag fick hem det i januari eller något sånt men sen har det bara stått.. Har liksom inte haft orken till att skölja av allt grus och köra igång det!
Men för några veckor sedan så tog jag tag i saken och sköljde av gruset (40 kg) och fixade med grottor och roten som jag hade införskaffat typ i vintras med.. Tanken var att min stora mal skulle få bo däri, tyckte han förtjänade ett större hem :)



Allt eftersom så har jag fyllt på med mer fisk, den stora malen fick förstås flytta in först och han verkade tycka det var skönt. Mitt första akvarie är lite överväxt så han kunde inte riktigt simma ordentligt på botten där.
Sen efter det så har 3 halvvuxna platy och 2 halvvuxna guppy honor fått flytta in..



Sen härom veckan så var vi förbi Djurmagazinet eftersom jag behövde köpa hö till marsvinen så kollade vi igenom lite fiskar och Baby hittade såklart någon typ av mal som han absolut ville ha!



Jag hade länge gått och suktat efter Skalarer, dock vill jag helst ha randiga men dessa var fina de med! Roligare fiskar får man ju typ leta efter, så himla nyfikna typer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0