Vilken bok!

Hej!

Läste för ett tag sen på Annas blogg om en bok som hon hade läst.. "14 år till salu" - En skakande svensk historia!
Är helt såld på böcker som handlar om sånt som hänt i verkliga livet.. Så hemskt att läsa men ändå är de så bra! Så jag var helt enkelt tvungen att leta upp boken på tradera och fick hem den för 50:- :)
Jag kan säga att jag började på boken idag, och läste klart den nu! Jag kunde inte släppa den, så bra var den! Den ligger på 263 sidor..
Under vissa delar av boken mådde jag dåligt, under några få delar var jag nästan nära på att börja gråta! Den berör en verkligen och jag lider verkligen med henne för vad hon har fått stå ut med i livet!
En hemsk, men sann berättelse om en ung tjej!

Detta står på bokens baksida:

"Det här är 14-åriga Tessans egen historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon.
I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.

Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.

När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen.
Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne.
När hon flyttar för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet?"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0