Marsvin!

I förra veckan bestämde sig Baby o jag att vi ska köpa ett till marsvin!

Antingen så kan vi köpa:

En hane: Då kan jag para en av mina tjejer och få ungar.. Och får man en unge som är en hane så kan man spara en och sätta ihop med fadern!

En kastrerad hane: Som får gå med brudarna och visa vem det är som bestämmer, så slipper de små tjejerna bråka om vem som har högst rang!

En till hona: Så blir det en flock ist för ett "par".. Ska bli lugnare i flocken då, så de slipper tjafsa..

Sen är ju bara frågan, vad ska man ha för ras.. Ska man ha en släthårig, en virvel eller en långhårig virvel.. Det är mycket funderingar.. Plus att man ska hitta en som har fina färger och teckningar! *pust*

Vi får se när jag lyckas hitta mitt tredje marsvin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0