Jag funderar...

Hej på er!

Ibland måste man ju få för sig att hälsa också, göra ett försök till att vara trevlig ;)

Ikväll har jag haft lite småfunderingar! Gjorde nämligen ett nästan 50% vattenbyte i mitt akvarie tidigare ikväll.. Slängde lite överdrivet växta växter och fixade iordning lite så att det nu igen ser rent och fräscht ut däri! Men då slog det mig, jag har ju för tusan nästan inga fiskar!!
Det som nu simmar runt i mitt 180 liters akvarie är 6 platy, 3-4 neontetror (de är de som återstår av 10 efter drygt 2 år) och en mal..
Köpte 5 platy för inte så överdrivet länge sedan.. Hade en hane som lekte ungkarl, men han såg så ensam och övergiven ut, så han fick en killpolare och 4 brudar! :)

Nu funderar jag bara på, vad mer ska jag ha i mitt akvarie?
Jag har funderingar på att köpa fler neontetror eventuellt kardinaltetror.. typ 10-20 st.. Ska jag köpa Scalarer, Kampfiskar eller guppys?
Funderade på att köpa Scalarer igen, eftersom båda mina dött nu.. Den sista försvann mystiskt.. Har inte hittat den trotts att jag letat och letat och rotat runt! Men har jag otur så får jag tag på "dumma" Scalarer som jagar tetrorna.. Mina jag hade brydde sig inte om dem, men de gör Kenny's Scalarer som han har i sitt..
Vill ju ha kampfiskar (en hane och någa honor då) men djuraffären här har inga som tilltalar mig, plus att jag är lite småsugen på Guppys och har man då både Guppy och Kampfiskar så finns ju risken att det blir en himla massa fula fenor.. De lär ju tugga endel på varandras fenor dessvärre o de vill jag ju inte!

Vad tycker ni? Ge mig förslag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0