Jagat en..

Godkväll eller ska man säga Godnatt? :)

Usch vilken kväll/natt detta varit! Hörde Warga (ena katten) som höll på med något på vardagsrumsgolvet, och eftersom jag satt i soffan så börjar jag undra vad hon gör.. Ser att något ligger på golvet, men fattar först inte vad det var.. Sen ser jag att hon börjar bita i saken och det kommer konstiga ljud ifrån den.. Då fatta jag att hon släpat in något djur, trodde först det var en mus eller så med tanke på hur det lät, men såg den att det var en padda! *usch* Fick totalpanik o tog bort Warga och gav henne till Baby, sprang för att hämta en påse (vägrar ta i den, vet ju inte vad man kan få för skit av dem) men när jag kom tillbaka var den borta..

Jag vet inte hur lång tid vi spenderade på att leta efter den där paddan, visste att den hade hoppat in under soffan, så vi fick dra ut mattan så man kom närmare att se.. Sen låg vi som två idioter på golvet med ficklampa och blompinne och försökte få ut paddan, men den vägra.. Sen helt plötsligt så var den bara försvunnen! Drog ut soffan och allting men den fanns bara inte där, iaf inte vad vi såg!

Vi gav upp letandet och tänkte att någon gång måste den ju komma ut och gör den det så måste ju nån av katterna eller hunden uppmärksamma den!
Nyss hörde jag ett konstigt "plask"-ljud (vi har ju trots allt plastgolv så det hördes väl) och kollar, och vad ser jag inte då om den dammiga lilla paddan! Fort som fasen grabba jag tag i påsen och försökte vara försiktig fram men den hann hoppa in under bokhyllan.. Dock så är inte bokhyllan så djup så det skulle ju inte bli så svårt att få tag på den.
Dock hade vi ju turen att han kom fram på andra sidan, så då var jag snabb och fick tag på den och så gick vi ut med den ut i gräset.

Vi tyckte ändå att h*n skulle få en andra chans! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0