Örebroresan summering!

Ja, som jag skrev igår så åkte vi till Örebro igår för att se matchen mellan Örebro och Mora! Tänkte summera resan litegrann, som en kul grej!

Först vid 12 åkte vi till hallen, därifrån bussen skulle gå. Den skulle alltså avgå klockan 12.30, den avgick typ 12.50.. Varför? - För att bussföraren inte hittade till hallen! (han hade åkt enda från sthlm)..
Början av resan satt vi och lyssnade på lite olika mora-låtar och några spelade poker! Tog några bilder härifrån dalarna, kommer inte riktigt ihåg vartifrån men tror de va någonstans mellan Mora och Rättvik!


Här är det minsann vitt på träden :P Haha!


I bussen var de inge vidare jättevarmt på golvet, så alla satt me fötterna upp på antingen något säte eller på borden. Baby var lite smårolig och satte sina vantar på fötterna för att han frös så mycket om fossingarna :P


Papparazzin är igång.. Dvs jag :P Vi ser så himla glada ut! *not*


Sen hände de inte mycket på bussresan förutom att folk söp till de och satt och sjöng.. De hade lite prisutdelningar också :P

När vi kom till Örebro så eskorterade polisen oss till restaurangen som vi skulle käka på! Var hur god mat som helst, så det var inte helt fel ;)


Vi var väl runt 60 pers på första bussen, här på restaurangen då vi väntade på maten!


Den andra bussen mötte vi upp när vi var i hallen, och de var väl runt 50 pers, så några blev vi! Vi överröstade deras lilla klack ;) MOahah!
Sämsta ishallen jag varit i måste jag säga.. Iofs har jag bara varit i Moras hall och nu i Örebros hall, men alltså om jag säger såhär.. Det var nästan kallare i hallen än vad det var utanför!! Brr!
Vi förlorade dock, men resan var kul iaf :)

Hemresan tog ju ett antal längre timmar än vad den egenligen skulle vara!
1. En började spy så vi var tvungna att stanna någonstans vid Ludvika så han fick gå ut och spy..
2. Alla kom på att de var hungriga, så vi stannade på en statoil mack vid Ludvika så alla kunde äta.. Fatta 60 pers i en statoilmack med en person som jobbade! Vi blev kvar där i 1 timme.. Vi skulle stannat i max 20 min!
3. En äldre gubbe ramla nedför trappen i bussen och får ont i nacken.. Så vi fick ringa ambulansen.. Vi fick stanna på en mack i Leksand.. Ambulansen kom från Rättvik! Han åkte ändå inte med, men de är ju ändå plikt o ringa när någon skadat nacken!
O sen kan man ju räkna in några pisspauser i de också eftersom toan helst skulle gå till oss 3 tjejer som befann oss på bussen!
Om man säger såhär, tänk er en fullsatt buss, där alla dricker och behöver kissa någon gång i timmen :P Haha! Lyckat!

Vi kom iaf hem vid halv 2 inatt, så då orkade man inte så mycket utan man la sig o sov!

Nu sitter jag me en Bacardi Breezer Watermelon och väntar på att maten ska bli klar! :) Potatisgratäng, kött o sallad till de är inte helt fel ;)

Önskar er ett gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0