Hoppla hejsan!

Nu jäklar ska det skrivas här! Jag har haft god lust att uppdatera min blogg (den andra då), men jag har inte pallat. Är lite less på den bloggen, och på vissa som läser den!
Så nu tar vi en nystart här på denna nya ist :) Det kan bli en hel del uppdateringar ibland, kanske t.o.m flera gånger per dag, så nu får vi hålla koll här ;)

Så vad händer här i livet då?
Ja, vart ska man börja?! Mitt lilla söta och fina marsvin dog för ett ex antal veckor sedan, känns som en evighet sen faktiskt! Känns så jäkla tomt utan henne, hon var ju min lilla söta mysgris som alltid skulle sitta på min axel och titta! Tyckte om att spela TribalWars också tror jag, för hon sprang på tangentbordet när man skulle kriga lite! :)
(RIP Lizzy aka Toffsis!)

 

Och jag har insett att jag kan inte leva utan marsvin, så jag och Baby bestämde oss för att skaffa två nya små pluttar! Dock så tänker vi inte köpa från djuraffär igen då mina två senaste som jag köpte från djuraffären dog inom loppet av 6 månader! Så jag tänker satsa på uppfödare ist :)
Har hittat två stycken jättefina tjejer, en i Gagnef och en i Stockholm som jag ska hämta nu vid jul! Jag LÄNGTAR hur mycket som helst!
Sen hittade jag en tredje som jag ville ha så jag fick utpressa Baby lite om att vi faktiskt måste ha 3 st! Det var väldigt enkelt, sa bara "då blir de inge mat!" så sa han ja ;D Haha! Så i Jan/Feb kommer vi hämta ett tredje marsvin i Gagnef! Anledningen till att vi kommer hämta henne senare är för att hon just nu är dräktig och ska föda närsom helst! Och det tar ungefär 5 veckor tills ungarna är redo att tas från mamman, så jag får vänta! Ev kanske man tar någon unge, har inte bestämt mig.. Både mamman och pappan var hur fina som helst! :)
Kan lägga upp bilder på marsvinen när jag hämtat dem nästa vecka.. Virveltroll är de alla iaf, en med lite längre hår.. Längtar!

Jul är det om några dagar också, rättare sagt om 5 dagar! (ok, snart 4 dagar), känns helst sjukt! Känns som att det var igår som det var sommar och 30 grader varmt ute.. Nu är det snö, halt och -20 grader! Ja, ute alltså.. Inte här inne ;)
Igår natt hade vi faktiskt nästan -25 grader! Det var svinkallt ute! Brr

Usch nej, nu har detta inlägget blivit alldeles för långt!

Skriver kanske något mer senare, annars kanske det kommer upp något inlägg imorgon! :)

(En bild på späckhugga.. Eeh.. Marsvinet Maja (RIP), med kattungarna som för övrigt flyttat!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0